Ondrej Kaščák
Ondrej Kaščák, doc., PaedDr., PhD. sa zaoberá výskumom sociokultúrnych základov výchovy a vzdelávania a etnografickým prístupom k skúmaniu školskej reality. Zaoberá sa taktiež kritickou analýzou vzdelávacích reforiem a expertíznou činnosťou v oblasti predškolského a základného vzdelávania. Pôsobí aj ako docent pedagogiky na PdF TU v Trnave. Je autorom viacerých vedeckých monografií a vysokoškolských učebníc. Je predsedom redakčnej rady časopisu Pedagogický časopis / Journal of Pedagogy, členom redakčných rád viacerých vedeckých časopisov, je členom Sekcie sociológie detstva Nemeckej sociologickej spoločnosti (DGS) a členom Expertnej skupiny pre sociálne aspekty výchovy a vzdelávania (NESET, REAL-net) pri Európskej komisii.
Výber z publikácií:
- Kascak, O., Pupala, B. & Z. Petrova. 2011. Humanism and autonomy in the neoliberal reform of teacher training, Education, Knowledge and Economy, 2011, 1–18, iFirstArticle
- Kaščák, Ondrej. 2010. Škola ako rituálny priestor. Trnava: Veda a Typi Universitatis Tyrnaviensis.
- Kaščák, Ondrej, Pupala, Branislav. 2010. Neoliberálna guvernmentalita v sociálnom projektovaní vzdelávania. In Sociologický časopis, 46 (5): 771-799.
- Kaščák, O., Pupala, B. 2011. Neoliberalizmus vo vzdelávaní: päť obrazov kritických analýz. In Pedagogická orientace, roč. 21, č. 1, s. 5-34.
- Kaščák, O., Pupala, B. 2011. PISA v kritickej perspektíve. In Orbisscholae, roč. 5, č. 1, s. 53-70.